Bok 32 av 50: How to be a woman av Caitlin Moran


Den morsomste boka jeg har lest hittil i år! Moran bruker sin egen oppvekst til å undersøke ulike ting en må/bør/forventes å gå gjennom som kvinne. Som: Hva skal jeg kalle puppene mine? Og hvordan finner jeg den store kjærligheten?

Hun er full av selvironi og energi, og er ærlig, smart og sinna uten å bli sutrete og gjøre seg til offer. 

Et helt genuint stykke kvinneperspektiv jeg anbefaler både menn og kvinner å lese, men ikke på en stille lesesal. Jeg lo høyt! Flere ganger! 

Om Janne Bjørgan

Leser og skriver om hovedsaklig klassikere og fabelprosa, ser film og skriver litt om det også. En oppskrift i ny og ne. To bachelorgrader fra UiB, i medievitenskap og journalistikk.
Dette innlegget ble publisert i Bøker, Fagbøker, Humor, Lest i 2016, Litteratur og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Bok 32 av 50: How to be a woman av Caitlin Moran

  1. Jeg blir nesten litt skamfull over at jeg ikke har nevnt denne boka på bloggen. Den er både morsom og viktig. Riktig god helg, Janne :)

  2. Tilbaketråkk: Det beste og verste jeg leste i 2016 | Spindelvev

Legg igjen en kommentar

