Oktobers leseliste

Det står ikke på ambisjonene, si. Men to av disse er det på tide å gjøre seg ferdig med.

Sosiale medier av Ida Aalen har jeg holdt på med siden i våres (!), og det er bare det at det er en fagbok som har gjort at den ofte blir nedprioritert. Hun forklarer alt godt, og det er veldig interessant og relevant for det jeg vil skrive masteroppgave om, så nå må jeg bare ta meg sammen!

Kraken ble anbefalt av en venn, og den er skikkelig snål og proppfull av anekdoter og referanser. Språket er nok hakket mer avansert enn jeg er vant med, og sammen med det rike innholdet er nok det årsaken til at jeg har holdt på med denne siden slutten av august. Det er så mye å fordøye, men skikkelig moro og smart lesing også.

Empire of Storms har jeg også begynt på, og koser meg skikkelig! Dette er den femte boken i serien om Celaena Sardothien, og foreløpig er det like spennende som de forrige bøkene.

Dracula er månedens bok i Tea time readers, bokklubben jeg er med i. Har aldri lest den før, så gleder meg skikkelig til å bruke årets skumleste måned på å lese og diskutere den. Vil du være med finner du oss på Goodreads og på Instagram (@teatimereaders).

Også er det Saga, en veldig original og lekende tegneserie alle burde sjekke ut. Tegningene er så gode, og historien har så stor verdi utover seg selv. Dette er volum seks.

Hva skal dere lese i oktober?

Om Janne Bjørgan

Leser og skriver om hovedsaklig klassikere og fabelprosa, ser film og skriver litt om det også. En oppskrift i ny og ne. To bachelorgrader fra UiB, i medievitenskap og journalistikk.
Dette innlegget ble publisert i Bøker, Litteratur, Tea Time Readers og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

