Bok 6 av 40: Milk and Honey av Rupi Kaur

Milk and Honey av Rupi Kaur har dukket opp titt og ofte i Instagram-feeden min, og alle har vært veldig begeistret. Det er ikke ofte en diktsamling blir pop, så denne var jeg spent på! 

Noe er skikkelig bra. På sitt beste skriver Kaur om forelskelse, usikkerhet og kjærlighet med ord som gir erfaringene mine ny dybde. Det er ærlig, flott og vondt, og det liker jeg. Her minner hun om Marianne Clementine sin diktsamling Bilydar

Men så er det også noe som er veldig klisjefylt og platt. Det minner til tider om ordtak fra Internett, det gir meg ingenting, det blir nesten litt flaut. 

Så både óg altså, men samtidig kan det hende at den snakker bedre til de som er yngre enn meg – jeg er jo snart 30.

Om Janne Bjørgan

Leser og skriver om hovedsaklig klassikere og fabelprosa, ser film og skriver litt om det også. En oppskrift i ny og ne. To bachelorgrader fra UiB, i medievitenskap og journalistikk.
Dette innlegget ble publisert i Bøker, Lest i 2017, Litteratur, Poesi, Tea Time Readers og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Bok 6 av 40: Milk and Honey av Rupi Kaur

  1. Elin sier:

    Jeg likte den godt. Men alt var ikke like bra. Likevel føler jeg det er en av de beste jeg har lest i sjangeren de siste årene.

Legg igjen en kommentar

